FAQ


Her på siden har vi forsøgt at samle svarene på de hyppigst stillede spørgsmål vedrørende Coaching og Konflikthåndtering for Ledige (også kaldet CoKo).

Hvis du har ubesvarede spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Du kan ringe på telefon 40 50 00 90 eller sende en mail til coko@sofiamanning.dk


HVOR FOREGÅR DET?

Undervisningen foregår i Sofias Hus, Godthåbsvej 6A, 2000 Frederiksberg. Lokalerne ligger i baggården, ring på ved porten for at komme ind. Vi kan tilbyde cykelparkering, men ikke bilparkering. Aksel Møllers Have er nærmeste metrostation og der er busstoppested foran porten til Sofias Hus.


HVORNÅR FINDER UNDERVISNINGEN STED?

Undervisningen foregår mandage og tirsdage kl. 09.00-15.00

Du finder datoer for undervisning her Kurser for ledige - Datoer


HVORDAN ER ADGANGSKRAVENE?

For at du kan blive optaget på Coaching og Konflikthåndtering for Ledige, skal du aftale forløbet med dit jobcenter. Retten til 6 ugers jobrettet uddannelse gælder for ledige samt ledige der har gennemført enten en gymnasial eller en relevant erhvervsuddannelse samt har to års relevant erhvervserfaring.

De to års erhvervsrelevante uddannelse, skal være relateret til ledelse fx i form af koordinerende eller relateret til ledelsesmæssige udfordringer, men der er ikke et krav om, at du skal have ledelseserfaring. Du skal have erhvervserfaring svarende til 2 års fuldtidsbeskæftigelse, men det kan består af flere jobs på deltid over en længere periode, fritidsjob, ulønnet beskæftigelse (fx fodboldtræner) mv. tæller også med.

Som udgangspunkt, skal du have en gymnasial uddannelse samt to års erhvervserfaring. Opfylder du ikke det krav, vil der på baggrund af dit eksamensbevis og CV blive lavet en realkompetencevurdering for at se, om du alligevel kan optages.


HVORDAN KOMMER JEG MED PÅ ET FORLØB?

Du skal anmode om tilmelding på kurset hos din A-kasse og/eller dit jobcenter. Din A-kasse sender først AR237-blanket til Copenhagen Business Academy. Herefter sender dit jobcenter et betalingstilsagn til Copenhagen Business Academy.

Du er først endelig tilmeldt, når Copenhagen Business Academy har modtaget både AR237-blanketten og betalingstilsagnet samt dit CV og dokumentation for, at uddannelsen er godkendt af Copenhagen Business Academy.

Der er ansøgningsfrist en uge inden kursusstart.

OBS TIL JOBCENTER & A-KASSE: AR237-blanket og betalingstilsagn skal sendes til CPH Business Academy.


VILKÅR

Ombytning af moduler: I tilfælde af sygdom o. lign. har du mulighed for at udsætte din deltagelse og tage det tilsvarende modul på den næstkommende uddannelse, vi udbyder. Vi pålægger et administrationsgebyr på kr. 500 excl. moms for flytning af moduler.

Force majeure: I tilfælde af force majeure tager vi forbehold for, at samtlige kurser helt eller delvist, uden varsel, kan flyttes fra fysisk afholdelse til afholdelse online. Afholdelse vil i videst muligt omfang ske indenfor de oprindeligt fastlagte tidsrammer. For privatkunder medfører det ikke en særskilt fortrydelsesret, dvs. udover de 14 dage fra købstidspunktet i henhold til forbrugeraftaleloven. Force majeure defineres her som krig, epidemier og pandemier, borgerkrig, oprør, offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud, naturkatastrofer, herunder men ikke begrænset til jordskælv, stormflod, omfattende oversvømmelse, skypumpe samt udbredt arbejdskonflikt, brand eller lignende, som ikke burde eller kunne være forudset af os på tidspunktet for salg af det pågældende kursus.